Mezei Eszter írása


A megfelelő vitamin ellátottsága a szervezetnek mindig is fontos volt, de most a pandémia után az emberek még inkább felismerték annak a jelentőségét, hogy az egészségükre így is figyeljenek. 

Tél vége felé a vitamin raktárak utánpótlására még inkább nagyobb figyelmet kell fordítani. Egészségünk védelme, immunrendszerünk teljesítőképessége szempontjából kiemelten fontos a megfelelő, kiegyensúlyozott táplálkozás. Mindenképpen figyeljünk arra, hogy szervezetünk megfelelő energiához jusson, és semmilyen tápanyagban ne szenvedjen hiányt. Bár a tavaszi zöldségekre, gyümölcsökre egy picit várni kell, de a következő hetekben bátran válogassunk azokból az alapanyagokból, amik most elérhetőek.

Márciusban medvehagyma, újhagyma szezon lesz. Ezek a népszerű növények  kitűnő C-vitamin források a kora tavaszi hetekben. Mehetnek salátába, szendvicsbe, szendvicskrémekbe, pestoba.

Fotó: nepgyogyaszat.com

A sárgarépa az év ezen időszakában is kiváló bétakarotin-forrás, a savanyú káposzta pedig egy igazi C-vitaminbomba. Ha tehetjük, kerüljön az asztalra édesburgonya és sütőtök is.

Fotó: pixabay.com

A bogyós gyümölcsök is kiváló vitamin és antioxidáns forrásként szolgálnak, és a fagyasztás során sem veszítenek sokat tápértékükből.

Fotó: pixabay.com

A  zöld leveles zöldségek pl. salátafélék, spenót, mángold, sóska, fodros kel, gazdagok K- és C-vitaminban, folsavban, antioxidánsokban, magnéziumban, illetve jó növényi vas- és kalciumforrások.

Fogyasszuk bátran!


Mezei Eszter Humánkineziológus Edzés Otthon Bombaforma Program

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük