Mezei Eszter írása


Több blogomban írtam, hogy a reggeli milyen fontos ahhoz, hogy jól induljon a nap. Most hogy indul az iskola és az óvoda, talán még fontosabb, hogy erre külön figyelmet fordítsunk. 

A felmérések szerint a felnőttek nagy része és a gyerekek fele nem reggelizik. Ha ez az étkezés kimarad romlik az iskolai teljesítmény, és nő az elhízás kockázata. Egy pohár kakaó a semminél több, ám messze nem a legjobb választás reggeli egy iskoláskorú gyereknek.

Plusz, azok a tanulók, akik nem reggeliznek, rosszabban teljesítenek az iskolában, gyengébb a memóriájuk, és gyakran agresszívek.

Az ideális reggeli a napi kalóriabevitel 20%-át kell, hogy adja. Tartalmazzon fehérjét, ami nemcsak húsból, hanem tejtermékből, tojásból is származhat. Például: túrókrém teljes kiőrlésű pékáruval vagy egy natúr joghurt zabpehellyel, amit ajánlott kiegészíteni nyers zöldséggel, gyümölccsel. 

A folyadékfogyasztás is fontos, próbáljunk meg olyan innivalót adni, ami nem tartalmaz hozzáadott cukrot, azaz a legjobb a víz vagy a tej. A reggeli kakaó ugyan több a semminél, mivel biztosít mintegy 250 kcal energiát, teljes értékű fehérjét és egyéb tápanyagokat, például kalciumot is, mégsem tekinthető ideális reggelinek, mivel a cukortartalma túl magas. Helyette tej, joghurt, teljes kiőrlésű lisztből készült pékáru, alacsony zsír- és sótartalmú felvágott, nyers zöldség és gyümölcs, a családdal együtt kényelmesen elfogyasztva lenne az optimális egy gyermek számára. Kamaszkorban különösen nagy a szervezet energiaigénye, ezért még jobban  kell rá figyelni, hogy a megnövekedett szénhidrátbevitel mellett fehérjében is gazdag legyen az étrendjük. A tejtermékeken, húson kívül reggelire ideális a kamaszoknak a tojás is.

Korábbi receptajánlóim:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük