Nagyné Zanathy Sylvia: Gerincjóga 14. rész – Napüdvözlet

Nagyné Zanathy Sylvia írása


A napüdvözletekről már esett szó korábban is – ezt a sorozatot minden alkalommal kiemelten gyakoroljuk, amikor valamilyen nagyobb változáshoz érkezünk az évkörben, vagy fordulóponthoz az életünkben.

Szankszrit elnevezése surja namaskar (surja =nap, namaskara=üdvözlet, tisztelet), a reggeli órákban napfelkeltekor a legideálisabb végezni, ezzel tisztelegve, köszöntve az új napot. Energikus, férfias energiákat ébresztő mozdulatsor, lendületet ad a napkezdethez. Szimpatikus idegrendszeri tónust eredményez, a pingala nadin (“nap energiavezeték”)  keresztül fejti ki hatását, amely az aktivitást, tettrekészséget, tudatosságot, folyamatos mozgást támogatja.

Fizikai szinten jól átmozgatja a gerincoszlopot, a csípő körülötti izmokat, amelyek nagyban hozzájárulnak a gerinc egészségéhez, a helyes testtartáshoz. Mozgásba hozza a pangó energiákat, “kiszellőzteti” a tüdőt, javítja a keringést, a bélműködést.  Harmonizálja a belső szervek működését, energetizálja azokat. Rugalmassá teszi a testet, az izmokat, a bőrt. Erőteljes, szálkás izomzatot eredményez.

Légzésritmusban végezzük, a spontán légzéssel együtt mozdulva, kerülve az erőltetést, a túlzott akarást, a sietséget, mert ezek hosszú távon inkább hátráltatnak.

Az egyensúly elérése érdekében nagyon fontos a gyakorlatsor levezetése, hogy ne maradjon meg egy egyoldalúan hangsúlyos szimpatikus tónus.  A mellékelt videóban csak egy-két levezető gyakorlat szerepel, érdemes még néhány percig a falnak feltámasztott lábbal megpihenni, majd savasanaval zárni a gyakorlást.

Namaste


Címke .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük